dennis

19 januari 2012 : SOULMACHINE IS EEN SMASHING HIT IN DE VORSTIN.

Soulmachine is een 10 koppige band die soul en funk hits uit de jaren zestig, zeventig en tachtig tot leven laat komen. De band speelt bekende nummers als een ode aan helden als James Brown, Aretha Franklin, Otis Redding en Tina Turner. Soulmachine bestaat uit een zanger, tweezangeressen, een gitarist, basgitarist, toetsenist en een geweldige blaassectie, waaronder een altsax, een tenorsax en trompet. Op zaterdagavond 19 januari trad Soulmachine op in de Vorstin.Soulmachine had vorig jaar de vorstin al aangedaan met een broeierig concert. Velen waren dan ook teruggekomen om de band de hits van weleer, maar nog net zo swingend als toen , live te horen spelen. In het stampvolle Vorstin Café begon de band stip 22.00 uur met 'I Wish' van Stevi Wonder. De band maakte er gelijk een show van, zangeressen Iris Fricke en Rini Kleijn zongen samen met de zanger Dennis Burke de een na de andere hit. Tell Mama van Etta James zorgde al snel voor veel losse heupen. Soms deed de show denken aan een gospelkerk waarop alle Soul en Funk gelovigen deze zaterdagavond af waren gekomen. Zang en blazerssectie stalen de show. Het publiek zong luidkeels met vele hits als Aretha Franklin�s Respect en James Browns Seksmachine mee. Het werd al snel duidelijk dat het publiek weer en wind had getrotseerd om in de vorstin de allergrootste Soul hits te horen spelen en te kunnen zingen. Nadat de band een uur had gespeeld kon het publiek even uitrusten en zichzelf opladen voor nog een uur echte soulhits.

Nummers als Sweet Soul Music , I�ma Soulman en Think van Aretha Franklin zorgden voor veel brede grijnzen op de gezichten van de bezoekers. Er werd zelfs nog een verjaardagsliedje gespeeld voor een jarige Job in de zaal. Dit laat dit laat meteen de kracht van Soulmachine zien. De 10 koppige band speelt met zichtbaar plezie.r Bij Last Dance van Donna Summer Leek de avond er alweer bijna op te zitten. Het gebeurt niet vaak dat je bij een avondje uit zo kunt genieten van een leuke sfeer en mooie muziek en bovenal uit je dak kunt gaan. Na luid applaus werd het publiek met Everybody needs Somebody van de Blues Brothers getrakteerd op het allerlaatste nummer van de avond. Voor velen was de vorstin met het optreden van Soulmachine op deze koude en besneeuwde zaterdagavond de uitgelezen kans om eens even heerlijk warm te worden.

Tekst: Larissa Lambooij